Как да подберем ключови думи за оптимизация на сайта си?

избор на ключови думи
Виждате че по-дългите ключови думи всъщност представляват около 80 % от общото търсене, доста по-добре е да се насочим към тях.

Повечето хора, които оптимизират или плащат на специалист да оптимизира сайта им, често правят грешката да се фокусират върху трудни за постигане и не толкова ползотворни ключови думи. Например, една моя клиентка наскоро ме попита колко ще струва, ако оптимизираме сайта ѝ за ключовата дума “фитнес софия”. Беше готова да плаща по 500 лева всеки месец, в продължение на 6 месеца, за да се появява в топ три резултати на Google. Успях да я разубедя, да заложим на по-голям брой ключови думи, които по-ясно да описват локацията и услугите на фитнес залата ѝ. Самата ключова фраза “фитнес софия” имаше 320 търсения на месец, които както се досещате са от цяла София, а и като цяло не са толкова много търсения, за да бъде оправдано да се оптимизира само за тази дума.

Предложих и общо 50-60 ключови думи и изрази с по-малко търсения на брой, но такива каквито описваха услугите на фитнеса ѝ перфектно и щяха да и докарат много добре таргетиран трафик- само от потенциални клиенти. Пример за такива ключови думи са: “женски фитнес софия”, “фитнес за жени лозенец”, “фитнес инструктор лозенец”, “фитнес до южен парк” и така нататък. Всяка от таргетираните думи беше сравнително лесна за постигане и с написването на една статия успяхме да ги постигнем.

Още през първия месец се забеляза стабилен трафик към сайта на моята клиента и вече започнаха да идват първите клиенти. Важното е, че не оставих клиентката си да избира как да се свърши работата, защото това нямаше да ѝ помогне.

One thought on “Как да подберем ключови думи за оптимизация на сайта си?”

Leave a comment